A konferencia képei a galériában megtekinthetőek.
A konferencia teljes videóanyaga itt megtekinthető: Galéria
Az EFOP- 3.1.6-16- 2017-00004 kódszámú, A köznevelés esélyteremtő szerepének erősítése című pályázat keretében a hódmezővásárhelyi Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Szakiskola, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény szakmai fejlesztése valósul meg a súlyos és halmozottan fogyatékos tanulók és az utazó gyógypedagógiai hálózat megsegítésére.
A pályázat kötelező eleme a súlyos és halmozottan fogyatékos tanulók, valamint a sajátos nevelési igényű tanulók társadalmi elfogadásának segítése.
A feladat megvalósításaként családi napot, nyílt napokat, kulturális gálát és pedagógiai konferenciát terveztünk.
A pedagógiai konferenciát 2019. november 18-án, hétfőn, Hódmezővásárhelyen, a Ginkgo Hotelben szerveztük.
A délelőtti előadásokon a súlyos és halmozottan fogyatékos tanulók helyzetéről, megsegítéséről beszéltek a meghívott előadók.
DR. MÁRKUS ESZTER, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar oktatási ügyekért felelős dékánhelyettese előadásában arról beszélt, milyen, milyen legyen az az iskola, ahol a súlyos és halmozottan fogyatékos tanulókat nevelik, oktatják.
KEREKI JUDIT, a Családbarát Ország Nonprofit Kft. stratégiai, kutatási, módszertani igazgatója az ágazatközi együttműködés fontosságára hívta fel a figyelmet.
MIKSZTAI-RÉTHEY BRIGITTA, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar- Informatikai Kar Média- és Oktatásinformatika Tanszék tanársegédje, a Bethesda Gyermekkórház AAK szakértő/ tanácsadója az alternatív kommunikációs lehetőségeket, eszközöket mutatta be a szakembereknek.
Délután az integráltan nevelt, oktatott sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók segítése volt a téma.
DR. MEZŐ FERENC, az Eszterházy Károly Egyetem, Pedagógiai Kar, Pszichológia Intézet – igazgatója a tehetség felismerésről és gondozásról beszélt, kiemelte az interperszonális tehetségterületet, valamint szólt a kettős címkéjű tehetségekről is.
DR. BOHÁCS KRISZTINA PHD., a GEM Tanulási Központ és a GEM Kognitív Klinika szakmai vezetője az agyi hálózatok sokféleségét mutatta be, valamint egy amerikai diagnosztikai és fejlesztő eljárást, mellyel 20-30 percentilis ponttal is nőhet a tanulási zavaros intelligencia szintje.
REMÉNYI TAMÁS, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar oktatója, pszichopedagógus, terapeuta a magatartászavaros gyerekek, tanulók megsegítésére ajánlott módszertani lehetőségeket.
A nagyszámú résztvevő az elégedettségi kérdőívek alapján aktuálisnak és munkájában hasznosíthatónak találta az előadásokat.